NBF spred sitt nya budskap på mässan Plastteknik Nordic i Malmö

På mässan Plastteknik Nordic, som hölls 8 och 9 maj på Malmömässan, deltog Nordisk Bioplastförening (NBF) med en stor samlingsmonter och föreningen tog tillfället i akt att sprida sitt nya budskap och slogan ”It´s a better choice”.

(2019-05-14) ”Det var en bra mässa för föreningen med mycket besök och stort intresse för alla prover som vi ställde ut från medlemmarna. Vi hade besökare hela tiden i montern”, konstaterar Hans Friedsam, som är ordförande i Nordisk Bioplastförening.

”Det var en bra mässa för föreningen med mycket besök och stort intresse”, säger Hans Friedsam.

Budskapet ”It´s a better choice” uppfattades positivt av monterbesökarna. Budskapet exponerades flitigt på väggar och hyllor och syntes tydligt från alla håll, när man närmade sig samlingsmontern.

”Mässan gav oss två nya medlemmar och en handfull företag som är riktigt intresserade att bli en del av föreningen. Dessutom var det många, som ville ha mer information och lämnade sina kontaktuppgifter. Det framgår tydligt att bioplaster lockar intresse i dessa tider med mycket negativ informationsspridning kring fossila plastmaterial”, säger Hans Friedsam.

Mässan Plastteknik Nordiv var bara ett av många event, som NBF deltar i under året. Sammanlagt finns Nordisk Bioplastförening på åtta olika event under 2019, vilket framgår av eventkalendern här på hemsidan.

”Dessutom gör vi en treländers-turné till Helsingfors, Stockholm och Oslo, där vi informerar om bioplaster och deras möjligheter. Den turnén arrangeras den 10 – 12 september med start i Finland”, avslutar Hans Friedsam.

Jerry Pettersson/JP Press Agency © 2019
jp.press@comhem.se