Ett innehållsrikt år väntar NBF och dess medlemmar!

2018 kommer att bli ett intressant och innehållsrikt år för Nordisk Bioplastförening och dess medlemmar. Förutom ett antal egna arrangemang kommer NBF även att medverka vid flera konferenser och mässor under året.
”Vi fortsätter vår road trip med budskapet ”När – Var – Hur och Varför bioplaster?” och vi kommer att göra specialsatsningar i de olika medlemsländerna”, berättar föreningens ordförande Hans Friedsam.
”2018 kommer att bli ett intressant och innehållsrikt år för NBF och dess medlemmar”, säger ordförande Hans Friedsam.

(2018-01-31)Här nedan har vi listat de olika event, som hittills är bestämda under 2018 och där NBF och dess medlemmar ska medverka:

15 MARS Öppet årsmöte
NBF håller öppet årsmöte i Göteborg och förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar kommer dagen även att innehålla ett par intressanta presentationer. Mer info kommer här på hemsidan.

22 MARS Forum för fossilfri plast
Den norska organisationen Zero återkommer med Forum för fossilfri plast i Oslo. Nordisk Bioplastförening är med och informerar om utvecklingen för bioplast i Sverige. Mer info om Zero och forumet HÄR.

?? APRIL Bioplast och formsprutning
I april kommer Nordisk Bioplastförening att arrangera en konferens om bioplaster och formsprutning tillsammans med danska Plastindustrien. Konferensen kommer att hållas i Köpenhamn, men exakt datum är ännu inte fastställt. Håll utkik här på hemsidan för besked.
Info om Plastindustrien finns HÄR.

17 – 19 APRIL Smart Industri
Mässan Smart Industri arrangeras i norska Lillestrøm. Mässan har undertemat ”Vit hva som skjer” och NBF ska vara med som utställare och talare. Mer info HÄR.

14 – 15 MAJ SEPAWA Norden
NBF deltar som föreläsare på konferensen SEPAWA Norden i Malmö den 14 maj. Konferensen vänder sig till den kemtekniska industrin (kosmetika, parfym, tvätt- och rengöring). Mer info HÄR.

15 – 18 MAJ Elmia Polymer
Skandinaviens största renodlade mässa för plast och gummi arrangeras på Elmia i Jönköping 15-18 maj och Nordisk Bioplastförening är självfallet på plats, bland annat med ett eget seminarium om bioplaster. Mer info om mässan HÄR.

29 – 31 MAJ PacTec
I Finland är intresset stort för bioplaster och på förpackningsmässan PacTec i Helsingfors 29 – 31 maj kommer Nordisk Bioplastförening att medverka med monter och presentationer. Mer info om mässan HÄR.

22 – 23 AUGUSTI Kommek
Kommek är Sveriges största mässa och mötesplats helt utformad för beslutsfattare och påverkare i den offentliga ekonomin. Kommek arrangeras på Malmömässan i Malmö och NBF kommer att vara på plats för att informera. Mer info HÄR.

23 – 26 OKTOBER Scanpack
Scanpack på Svenska Mässan i Göteborg är norra Europas största förpackningsmässa och Nordisk Bioplastförening finns självklart på plats med egen monter samt dagliga presentationer. Flera medlemmar i föreningen deltar dessutom som utställare på Scanpack. Mer info HÄR.

4 – 5 DECEMBER European Bioplastics Confrence
När den europeiska bioplastorganisationen European Bioplastics (EUBP) för 13:e gången arrangerar sin årliga konferens i Berlin, är Nordisk Bioplastförening som vanligt på plats. Här möts den globala bioplastindustrin samt politiker och beslutsfattare från EU och dess medlemsländer.
NBF bevakar och redovisar från konferensen här på hemsidan och i nyhetsbreven. Mer info om EUBP och konferensen HÄR.

Som synes ett späckat och högintressant år för Nordisk Bioplastförening och dess medlemmar! Notera att programmet är preliminärt – ändringar kan ske och nya event kan tillkomma! Vi informerar i så fall här på hemsidan, så håll utkik!

Jerry Pettersson/JP Press Agency © 2018
jp.press@comhem.se

Här kan du ladda ner 2018 års NBF-aktiviteter som pdf!